Press ESC to close

Zegna öppnar herrbutik i New Yorks Meatpacking District


Zegna har lagt ned insatser i New Yorks Meatpacking District.

Det italienska lyxmärket har öppnat en 1 615 kvadratmeter stor butik på 66 Gansevoort Street.

Butiken har en modern design som är avsedd att komplettera den moderna känslan hos märkets kläder och accessoarer designade av kreativa chefen Alessandro Sartori.

De lagra kommer att bära herrklädesmärkets linjer inklusive Luxury Leisurewear-kollektionen med sin populära Alba-overshirt, såväl som mer skräddarsydda plagg och Triple Stitch-skorna. Företagets skräddarsydda erbjudande kommer också att finnas tillgängligt i lokalen.

Zegna Meatpacking butik

Köttförpackningsdistriktet lagra erbjuder ett brett sortiment av märkets herrkläder.

Med tillstånd av Zegna

Till skillnad från många andra lyxmärken har Zegna lyckats hålla sig i år. I rapporterade resultatet för första halvåret i juli, företaget sa att försäljningen av varumärket Zegna ökade med 4,6 procent till 566,1 miljoner euro drivet av pågående robust tillväxt i USA och Europa, Mellanöstern och Afrika.

Vid den tiden drev företaget 279 butiker över hela världen med ytterligare öppningar planerade för Monte Carlo; Wuhan, Kina; Ala Moana i Honolulu och Riyadh, Saudiarabien, i andra halvlek. Det finns för närvarande 26 Zegna-butiker totalt i USA

Den nya Meatpacking District-butiken är den sjätte i New York, ett antal som inkluderar en flaggskepp på 4 W. 57th Street som öppnade 2019. Den butiken, som är över 7 000 kvadratmeter, ersatte en äldre enhet några kvarter bort.

Exteriören på Zegnas Meatpacking District-butik.

Exteriören på Zegnas Meatpacking District-butik.

Med tillstånd av Zegna

I september förvandlade varumärket Zegna ett radhus på New Yorks Upper East Side till Villa Zegnaen rekreation av företagets grundares hem i Italien. Utrymmet på tre nivåer var en uppslukande upplevelse designad för att visa upp produkterna och företagets hållbara uppdrag.

Gildo Zegna, verkställande direktör och ordförande för Zegna Group, sa att målet med Villa Zegna var att illustrera hur viktigt USA var för varumärket. Han avslöjade också att varumärket i mars kommer att skapa en lounge ovanpå dess flaggskepp på 57th Street, Salotto Zegna, som kommer att kopplas till dess måttanpassade avdelning, där det kommer att skapa en ypperlig lyxupplevelse för sina bästa kunder .



Source link