Press ESC to close

Women’s Intimates Line Commando expanderar till mjuka herrunderkläder


Det har gått nästan 20 år sedan Kerry O’Brien bytte ut sin PR-karriär för att lansera Commando, ett underklädesmärke för kvinnor avsett att skaka om branschen.

Snabbspola fram till idag och Commando, som började med två mikrofiberstilar, har expanderat till ett brett utbud av kvinnors intima kläder tillsammans med bodys, leggings, byxor, skjortor, shorts, kjolar, klänningar och till och med jeans. Dess anspråk på berömmelse, sa O’Brien, är dess val av tyger, som erbjuder komfort i grunden.

Och nu riktar hon sin uppmärksamhet mot män och kommer att lansera sin första fullständiga kollektion för killar i höst.

O’Brien sa att när hon ser tillbaka två decennier fanns det tre typer av underkläder på marknaden: sexiga; formning, avsedd att få kvinnor att se mindre ut; och bekväma, som bara var ”fula mormorstrosor.”

Det var då hon bestämde sig för att hoppa av sitt företagsjobb och ”förändra branschen. Om jag inte gillade det jag såg när jag öppnade min översta låda, så gjorde inte andra kvinnor det heller.”

Hon hade tre frågor hon försökte svara på: hur känns det, hur passar det och sedan, hur ser det ut, förklarade hon. ”Och nu – 20 år senare – tar vi den etosen till män.”

Hon började med att hitta tyg som gjorde det möjligt för henne att skapa sömlösa, råskurna trosor utan resår och utan trim, som inte skulle gräva in i en kvinnas kropp eller orsaka troslinjer. Det är fortfarande en stapelvara i kollektionen idag och används även i herrlinjen.

Herrkollektionen kommer att bestå av tre kategorier: Essential, som är den manliga versionen av Commandos bästsäljande Butter-linje för kvinnor, och beskrivs av O’Brien som ”supermjuk och taktil.” Dessa mikromodala plagg erbjuds i avslappnade eller moderna trunks, boxershortor eller trosor i svart, marinblå eller titan i storlekarna små till XXL. De kommer att säljas för $46 eller $48.

Commando herrkollektion

En blick från Commandos herrlinje.

Med tillstånd av Commando

Nästa är Classic-kollektionen, som är skapad av italienska mikrofibertyger som är bekväma och snabbtorkande, sa hon. Utöver trosorna, trunks och boxers, erbjuds även undertröjor med rund hals och v-ringning i vitt, svart, marinblått och skiffer. De kommer att sälja för $48 till $54 för underkläderna och $88 för undertröjorna.

Den tredje kategorin är vad O’Brien har kallat Ultimate som är den ”lägsta profilen” produkten i bundna mikrofibertyger med bundna kanter. Den erbjuds i boxertrosor, trunks och trosor i svart och kommer att säljas för $46 till $50.

Produkterna kan även säljas i två- eller trepack och trefärgade alternativ.

Commando herrunderkläder

Underställ är också en del av kollektionen.

Med tillstånd av Commando

O’Brien sa att hon hade gjort ett betatest av ett par mäns pjäser för två år sedan och bad om kommentarer om vad som fungerade och vad som inte fungerade. Med den feedbacken gjorde hon uppdateringar och är nu redo att återlanseras.

”Beslutet att expandera till män var inte bara ett strategiskt drag, vi omdefinierar standarden för mäns väsentligheter,” sa O’Brien. ”Vilken kille vill inte gå Commando? Sedan 2005 har vi köpt de lyxiga tekniska tygerna av högsta kvalitet, och med vårt unika fokus på ingenjörskonst för komfort och prestanda, är den nya kategoriexpansionen en demonstration av detta fortsatta engagemang. Den här kollektionen visar vårt engagemang för att möta de växande behoven hos vår mångfaldiga kundkrets och har tagit hänsyn till alla hans behov från sömn till gata, det här är lösningar han inte har ännu.”

Förutom att säljas på Commandos e-handelssajt kommer herrlinjen även att säljas på Saks Fifth Avenue, Bloomingdale’s, Neiman Marcus, Bergdorf GoodmanRevolve och andra specialitetaffärer som börjar måndag.

O’Brien sa att hon redan har starka relationer med dessa återförsäljare för sin damkollektion så de var öppna för att lägga till herrkollektionen. ”Grosshandel har alltid legat nära och kärt för Commando,” sa hon och tillade att Bergdorfs och Neimans var hennes första kunder när varumärket lanserades. ”Och de har sålt det sedan dess.” Dessutom upptäckte hon att många kvinnor köper underkläder till sina partners och hon är hoppfull att om de köper Commando damkläder, kommer de också att prova herrkläderna.

O’Brien sa att i framtiden kan hon se herrsortimentet följa samma bana som kvinnorna, lägga till fler kategorier och produkter när det blir etablerat. Den 6 augusti kommer O’Brien och Commando att ta emot utmärkelsen Brand Evolution Femmy Awardsett evenemang som presenteras av The Underfashion Club, den intima klädbranschens välgörenhetsorganisation.



Source link