Press ESC to close

Rapparen DDG kommer att presenteras i RtA:s höstkampanj


RtA har anlitat rapparen och influencern DDG för att spela huvudrollen i sin senaste kampanj.

De Los Angeles-baserat varumärke grundat av David Rimokh, hämtade inspiration från konstnärens rötter i Pontiac, Mich., för den exklusiva kapseln som blandar inslag av gatukultur, musik och mode.

”Vår filosofi har alltid handlat om att tänja på gränser och omfamna individualitet. Att arbeta med DDG kändes naturligt eftersom hans personliga resa och oapologetiska inställning till mode och konst resonerar med vårt varumärkes etos”, sa Rimokh. ”För mig är DDG inte bara en artist, han har en inverkan på kulturen. Den här kollektionen hyllar hans rötter samtidigt som vi blandar vår gemensamma passion för gatukultur och självuttryck. Vi är glada över att se hur detta partnerskap ger en ny nivå av energi och autenticitet till våra båda publik.”

DDG i bitar från kapseln från RtA.

DDG i bitar från kapseln.

Med tillstånd av RtA

Kollektionen innehåller 13 stycken inklusive kraftiga byxor med utsvängning, beskurna jackor och toppar, och balaclava-masker med RtA:s signaturdragkedjor och korslogotyp. Linjen kostar mellan $110 och $480.

Kapseln lanseras på måndag hos RtA, Neiman Marcus och andra återförsäljare. Den kommer också att visas på ComplexCon i Las Vegas 16-17 november. DDG kommer också att uppträda på XS Nightclub i Vegas den 15 november.



Source link