Press ESC to close

Ny podcast om specialbutiker tar itu med varför Main Street Retail är viktigt


Terresa Zimmerman är indragen i en kärleksaffär. Men det är inget skumt. Grundaren av Wood Underwear är kär i oberoende specialbutiker och vill att världen ska veta det.

I juni lanserade Zimmerman, en entreprenör, författare, konsult och grundare av Wood Underwear, ”Main Street Matters”, en podcast där hon intervjuar oberoende återförsäljare från hela landet om deras historia, utveckling och framtid.

”Jag älskar Main Street,” sa Zimmerman. ”Och med Main Street menar jag oberoende återförsäljare. När du går in genom dörren har du att göra med ägaren. De känner sina kunder och deras familjer — det finns så mycket rikedom där.”

Som hon förklarar på sin hemsida: ”Genom min egen erfarenhet och samtal med butiksägare blev det uppenbart att dina historier inte berättas, att det saknades en vanlig plats för dig att höra från verkliga peer-upplevelser … och vi vet alla , att driva ett litet företag är ett ensamt företag. Jag lanserade ”Main Street Matters” för att hjälpa till att fylla denna lucka, fånga de, ibland, multigenerationella berättelserna och ge dig en plats att dela, växa och bygga som en gemenskap.

”Varje avsnitt kommer vi att ta upp oberoende detaljhandeln ägare, proffs och branschexperter för att diskutera hur du gör det du gör, vilka utmaningar du står inför och hur du övervinner dem, dela med dig av dina förstahandserfarenheter. Du kommer att bli inspirerad och till och med komma undan med steg att tillämpa på din egen detaljhandeln resa. Det här är ett sätt vi hjälper till att säkerställa en framtidsklar huvudgata.”

Main Street Matters logotyp

Logotypen ”Main Street Matters”.

Med tillstånd av Theresa Zimmerman

På grund av sin bakgrund med Wood Underwear, som hon lanserade för 12 år sedan, startade Zimmerman sin podcast genom att prata med mäns specialbutiker inklusive Larry Davidson från Davidsons Clothing for Men i Roanoke, Va., Curtis Holloway of Suitability i McLean, Va., och Kory Helfman från Ken’s Man’s Shop i Dallas.

På Ken’s podcast diskuterar Helfman och Zimmerman vikten av långsiktiga relationer med kunder, gemenskapsstöd, att förbli relevant genom marknadsföring och användning av SEO, och hans oro över bristen på utbildade skräddare.

”Det var en självklarhet för mig att börja med herrbutiker,” sa hon och noterade att alla butiker hon har intervjuat hittills har hennes underklädeskollektion. Men på vägen har hon för avsikt att utöka sin räckvidd till andra detaljhandelskategorier såväl som återförsäljare som inte nödvändigtvis säljer hennes linje.

”Jag tror att det är viktigt att ha en koncentration av vissa typer av butiker så att de kan lära av varandra,” sa hon. ”Men jag tror också att en skräddarsydd klädbutik kan lära sig av en underklädesbutik eller en parfymbutik. Jag planerar att arbeta mig igenom andra kategorier.”

Podcasten har hittills innehållit fem avsnitt och Zimmerman har ett schema två gånger i månaden. Bland dem hon kommer att presentera i framtiden är Lindsay Morton, president och general merchandise manager för Andrisen Morton i Denver, en butik som startades av hennes far David Morton och Craig Andrisen.

Zimmerman sa att hon var särskilt glad över att presentera Lindsay Morton Gaiser eftersom ”hon var en av de personer som jag blint skickade min produkt till när jag startade Wood.” Till skillnad från de flesta andra återförsäljare, svarade Morton och berättade för Zimmerman att produkten behövde förbättras, vilket den gjorde, erkände hon. Och när hon väl förbättrat kvaliteten lade Morton till det i sortimentet.

Zimmerman sa att hon pratar med butiksägare före eller efter öppettider och tar itu med frågor som vad som gör en butik speciell, hur kundkretsen har förändrats, hur butiken har följt med dessa förändringar och hur återförsäljaren planerar för framtiden.

”Och min sista fråga,” sa hon, ”är varför spelar Main Street någon roll?”

För Lindsay Morton beror det på att ”de är samhällets själ”, sa Zimmerman. Och för Larry Davidson: ”Det handlar om relationer. Människor vill känna sig som om de har blivit uppskattade på individuell basis”, sa han i podden. ”Det är viktigt för människor att komma in någonstans där de vet att personen de möter känner till sin historia, vet deras namn, har någon form av relation till dem. Det är därför oberoende detaljhandel fortfarande är viktigt.”



Source link