Press ESC to close

Merz f. Schwanen återsläpper en specialversion av kocken Carmys vita t-shirt från ”The Bear”


LONDON — Den vita 215-tröjan som bars av Jeremy Allen Whites karaktär Carmen ”Carmy” Berzatto i showen ”The Bear” har snöat in i något som ingen såg komma – en enorm framgång.

Aptiten för det tyska märket Merz b. Schwanens vita T-shirts växer fortfarande och nu kan fans av TV-programmet bära samma T-shirt som White som buktar ut biceps och cinches i midjan.

För succéprogrammet Hulu skräddade kostymdesignern Courtney Wheeler Whites t-shirts och delade skådespelarens exakta mått med grundarna av märket, man-och-hustru-duon Gitta och Peter Plotnicki.

2M15 T-shirt från Merz b. Schwanen.

2M15 T-shirt från Merz b. Schwanen.

PASCAL BÜNNING

Varumärkets nya 2M15 och 2M15C T-shirts – den senare är en beskuren stil som sitter på midjebandet på alla byxor – är en hälsning till ”The Bear” och vad den har slungat.

”Föreställningen har verkligen varit denna spännande kraftmaskin för vårt företag – vi är ärligt talat så tacksamma. Det känns som en så fantastisk gåva. Showen har väckt så mycket mer medvetenhet till Merz b. Schwanen, och det har vi definitivt sett i vår försäljning. Vi har en helt ny grupp människor som upptäcker oss för första gången”, sa Gitta.

”Det har också gett oss lite självförtroende, om jag ska vara ärlig. Stödet vi har fått från kunder i USA har varit enormt, och det gav oss faktiskt modet att öppna vår butik i New York City mycket tidigare än vi ursprungligen planerat, tillade Peter.

2M15 T-shirt från Merz b. Schwanen.Pascal Buenning

2M15 T-shirt från Merz b. Schwanen.

PASCAL BÜNNING

Merz f. Schwanen går ända tillbaka till 1911 och öppnade dörrarna till sin butik i mars på Canal Street. Grundarna upptäckte platsen när de besökte staden för 28 år sedan.

Varumärket planerar fem till sex samarbeten under 2025 och vårkollektionen 2025 kommer att introducera nya kategorier, stilar och tyger.

Jeremy Allen White in

Jeremy Allen White i ”The Bear” klädd i Merz b. Schwanen.

Med tillstånd av FX

Butiken i New York City är fortfarande en prioritet.

”Butiken har överträffat våra förväntningar på många sätt, långt utöver bara försäljningssiffror. Det har blivit en levande plats där vi har haft nöjet att träffa fantastiska människor. Vi har återknutit kontakten med långvariga kunder som har varit lojala anhängare av vårt varumärke, säger Gitta.



Source link