Press ESC to close

Macy’s lanserar nytt privat varumärke för män: Mode of One


Macy’s har siktet inställt på att betjäna den samtida herrkunden med sitt senaste privata varumärke.

På torsdagen lanserade återförsäljaren officiellt Mode of One, en kollektion riktad till den 25- till 40-åriga mannen som är bekväm i sin egen hud och inte skäms för att uttrycka sin individualitet.

Macy’s tillbringade mer än två år med att arbeta med kollektionen och forska om mäns trender och stilpreferenser. Linjen är inspirerad av streetstyle, konst, sport, musik, teknik och underhållning.

För lanseringskollektionen samarbetade Macy’s med grafikern Tyrell Waiters som skapade originalgrafik och konstverk, samt Ouigi Theodoregrundare av The Brooklyn Circus, som fungerade som stylist.

Namnet på kollektionen kommer från Macys tro att alla har sitt eget unika ”läge” eller personlig stil, sa återförsäljaren. Dess slogan är ”Statement Making Style.”

”Mode of One representerar vårt åtagande att erbjuda moderna herrkläder som hyllar den moderna mannens individualitet”, säger Emily Erusha-Hilleque, senior vice president och chef för privata varumärken på Macy’s.

Hon sa att hur dessa män klär sig ”berättar historien om vilka de är. De ser sin stil som sitt visitkort – det definierar inte var de är idag utan vart de är på väg.”

Mode of One erbjuder ett urval av plagg, från huvtröjor och grafiska T-shirts till cargobyxor och kostymer, i flera passformer och proportioner.

Kollektionen har mer än 140 lagerhållningsenheter, designade för att blandas och matchas för att skapa olika utseenden. Priserna varierar från 24,50 USD till 159,50 USD med storlekarna S till XXL och 30 till 40. En kavaj med avslappnad passform kostar 139,50 USD, en bomberjacka är 129,50 USD, en luvtröja i fleece är 69,50 USD, skräddade stickade byxor kostar 54 USD och 59 USD i fleece. jeans i passform kostar 69,50 USD.

Erusha-Hilleque sa att nyckeldelarna inkluderar stickat som t-shirtarna som erbjuds i tre passformer: slimmad, klassisk och oversize, såväl som denim och underdel i atletisk, avslappnad och rak passform. Vissa av bitarna är distresserade eller laserbehandlade.

Macy's Mode of One

Mode of One riktar sig till killen som inte är blyg för att uttrycka sin personliga stil.

Med tillstånd av Macy’s

Hon pekade också på fleecejoggarna, kostymbyxorna och ”oproportionerligt många lagerplagg” som nyckeln till kollektionen.

Det kommer att finnas månatliga droppar med start i oktober och under hela semesterperioden. Kollektionen finns tillgänglig online, i Macys mobilapp och i dess butiker över hela landet.

Sam Archibald, general business manager of apparel för Macy’s, sa att Mode of One tjänar till att stärka företagets moderna erbjudande. ”Det står inte av sig självt”, sa han. ”Vi har lanserat några nya varumärken för män under de senaste sex månaderna.”

Macy’s återintroducerade nyligen Nikelade till den sneda denimkollektionen Hugo Blue, utökade sitt Karl Lagerfeld-erbjudande och tog in streetwear varumärke Alla bra saker är välkomna hit. Återförsäljaren har också sett en ”trevlig prestation i Fanatics”, den officiellt licensierade sportklädersförsäljaren, sa han, liksom dess systermärke, Lids. Macy’s har också förstärkt sitt dofterbjudande för män.

Alla dessa märken är ”yngre i känsla”, tillade Archibald. ”Vi servar en mångfaldig kund och vårt åtagande är att ge honom den bästa och mest relevanta produkten. Vi bygger en garderob för kunder under 40 år och Mode of One är ett kraftfullt, dynamiskt varumärke för kunden som har uttrycksfull stil.”
Archibald sa att Macy’s inte hade gjort ett bra jobb med att betjäna den här kunden och Mode of One är utformad för att råda bot på det. ”Det här varumärket erbjuder kunden starkt värde, bra kvalitet, bra priser och bra mode – det är vi skyldiga honom.”

Andra privata varumärken för män inkluderar Sun + Stone, riktade till unga killar; Alfani, ett mer dressat märke; Club Room, som fokuserar på sportkläder och skräddarsydda baskläder, och INC, ett edgy, kollektionsbaserat varumärke.

Macy's Mode of One

A Mode of One varsityjacka.

Med tillstånd av Macy’s

Archibald betonade att Mode of One inte är en streetwear stämpla. ”Streetwear är en term som har utvecklats över tiden,” sa han. ”Det är så den moderna, samtida konsumenten vill klä sig.”

Erusha-Hilleque sa att den här kunden redan handlar på Macy’s efter parfym och skor och att återförsäljaren såg en möjlighet att locka honom till kläderbjudandet också.

För att introducera kollektionen för kunderna skapade Macy’s en kampanj med en skådespelare som är representativ för samhället den riktar sig till, sa de. Det inkluderar New York Knicks basketstjärnor Jalen Brunson och Josh Hart som fungerar som varumärkesambassadörer för invigningskollektionen. ”De är äkta för vem den här kunden är och kopplar till kläderna,” sa Archibald och tillade att målkunden påverkas av sport och musik.

Macys även avlyssnad Atlanta-baserade frisör VicBlends känd för sin stil och podcast Deepcut, och New York City-baserade kock, författare och restaurang Kwame Onwuachi som har varit med som en tävlande på ”Top Chef” och pekats ut av James Beard Foundation som en ”Rising Star Chef of the Year” för att skapa socialt innehåll för lansera.

Archibald sa att Mode of One testades i ett par nyckeldörrar under de senaste veckorna, inklusive Garden State Plaza i Paramus, NJ, och har presterat bra. Den kommer så småningom att rulla ut till alla dörrar och säljas i en ”varumärkesmiljö” med skyltdockor och skyltar.



Source link