Press ESC to close

Lane Crawford tar med italiensk Sartorial Savoir Flair till Hong Kong


LONDON — Den Hong Kong-baserade exklusiva varuhuset Lane Crawford tar med italiensk sartorial savoir-faire till den särskilda administrativa regionen i Kina via ett exklusivt partnerskap med Pitti Immagine Uomo, arrangör av den halvårsvisa herrmässan i Florens.

Pitti Immagine Uomo kommer att välja italienska mode- och accessoarmärken under tre teman: fantastisk klassiker, futuro maschileoch ”Jag går ut”, mellan 20 september och 8 oktober kl Lane Crawford butik i IFC-gallerian.

Utställningen kommer att fortsätta efteråt kl Lane Crawford butik på Canton Road, som ligger på den närliggande Kowloon-sidan, från 4 oktober till början av november.

Kunder kommer att bjudas in som en hyllning till italienskt hantverk, teknik för herrkläder och ett öga för eftertraktad stil att shoppa dessa varumärken via popup-fönster, av vilka många erbjuder anpassning.

Mellan 20 och 22 september, till exempel, kommer varumärken inklusive Brunello Cucinelli, Borsalino, Doucal’s, Eton Shirts, Fox Umbrellas, Herno, Piacenza 1733 och Stefanobigi att tillhandahålla skräddarsydda tjänster och personaliseringstjänster på Lane Crawford IFC.

Gatustil på Pitti Uomo 106 i Milano

Street style kl Pitti Uomo 106 i Milano

Kuba Dabrowski/WWD

Under helgen 4 till 6 oktober kan kunderna under tiden förvänta sig evenemang som presenteras i samarbete med J-Quality Factory Brand Project, som etablerades 2015 av ministeriet för ekonomi, handel och industri och Japan Apparel Fashion Industry Council för att vitalisera produktionsområdena inom sektorn i Japan.

Utvalda evenemang kommer att innehålla ett samtal med Hirofumi Kurinomedgrundare av modeåterförsäljaren United Arrows; stylistsessioner med den japanska stylisten Hiroshi Ozawa; en skräddarsydd workshop som arrangeras av den japanska kostymmakaren Sunline och mer.

Seville Chow, senior vice president för modevaruhandel på Lane Crawford, sa att partnerskapet är ett svar på kundernas ökande nyfikenhet kring tyg, passform, design och ”tillverkning av”-processen.

”Vår klients livsstil utvecklas. De har gått från kostymer till garderobskläder som blusar, ofodrade mjuka jackor och byxor med avslappnad passform. De tycker om att införliva element som sportig design och tekniska/konstruerade plagg som en del av sin garderob. Vi ser att många av våra skräddarsydda varumärkespartners utökar sitt kollektionsutbud från traditionella kostymer till livsstilskategorier, vilket ger våra kunder fler alternativ i mix-and-match som passar deras på- och off-duty livsstil, säger Chow.

”Genom detta samarbete strävar vi efter att introducera en ny sartoriell tolkning av hantverk, konstruktion och kvalitet till vårt Hongkong-samhälle och bjuda in dem att själva uppleva energin, passionen och engagemanget i denna mässa”, tillade hon.



Source link