Fair Harbor har anställt sin första president.
Det hållbara sim- och livsstilsvarumärket grundat av syskonen Caroline och Jake Danehy har tagit Bethany Muths ombord i den nyskapade positionen.
”Det har gått ett decennium sedan vi lanserade vårt varumärke, så vårt 10-årsjubileum är den perfekta brytpunkten för att ta henne vidare och ta verksamheten till nästa nivå”, säger Jake Danehy. “Bethany har en enorm erfarenhet av marknadsföring, merchandising och planering, och vi är övertygade om att hon kommer att hjälpa oss att driva ytterligare omnikanaltillväxt. Hennes bevisade meritlista och fokus på kunden kommer att spela en avgörande roll för att driva oss in i vår nästa tillväxtfas.”
Muths hade tidigare tjänstgjort som marknadschef och kundansvarig för Mizzen+Main i tre år och hade också varit chief brand officer för Ivory Ella, ett varumärke dedikerat till att hjälpa elefanter, samt varumärkeschef för det Brasilien-baserade skomärket Schutz.
Fair Harbor grundades 2014 och skapade ett hållbart simmärke för män uppkallat efter Danehy-familjens favorittillhåll sommartid, Fair Harbor på Fire Island, NY Sedan dess har det expanderat till ett antal andra kategorier såväl som damkläder.
Varumärket började som strikt direkt till konsument, men har nu över 500 grossistkonton. Det hade öppnat en Lagra i SoHo sommaren 2022 men som stängde i januari. ”Detaljhandeln är fortfarande på vår långsiktiga plan, men vi är fokuserade på e-handel och grossist för tillfället,” sa Jake Danehy. Även 2022 fick Fair Harbor ett hemligt investeringar från Broad Sky Partners, ett private equity-företag som samarbetar med företagstjänster på mellanmarknaden och konsumentföretag. Investeringen markerade varumärkets första institutionella kapitalfinansiering. Omsättningen tros uppgå till cirka 53 miljoner dollar.